Morjestapäivää,

Tässä blogissani kerron moottoripyörien ja autojen rakentelustani. Pääasiassa projektit on omia laitteitani mutta välillä laitan myös muiden laitteista juttua mitä rakentelen. Lisäksi viime vuosina myös poikani projektit on esillä (ylpeänä isänä haluan esitellä niitäkin). Blogin tarkoitus on kannustaa kaikkia nuoria ja vanhoja (myös keski-ikäisiä) hyvän harrastuksen pariin. Omalta osalta homma on tainnut muuttua harrastuksesta elämäntavaksi, ainakin on homma lähtenyt lapasesta :) Jos joku asia näissä askarruttaa niin laita viestiä, autan mielelläni. Mopopojan harrikasivut ovat olleet reilusti yli 10 vuotta pystyssä.

Osoite www.mopopoika.com ohjataan tänne.

Mukavia hetkiä tallissa sekä tiellä.

t. Mopopoika


Chevrolet Deluxe 1952 (projektivuosi 2015)

Nyt kun rottelo on siirtynyt uusiin käsiin niin on aika aloittaa seuraava projekti. Joskus viime syksynä aloin haaveileman 50-luvun alun avoautosta. Sämpylän mallinen avo joka laitetaan ilmapusseilla tonttiin. Koska tykkään kromikikkareista niin haluan auton listat ja kahvat pitää paikallaan. Muutenkin ulkokuori on tarkoitus jättää mahdollisimman alkuperäiseksi. Tekniikaksi uudenaikaista ruiskutekniikkaa ja kaikki vakkarit ym toimimaan. Tässä tämänhetkiset suunnitelmat joihin tulee matkan varella muutoksia.

Nettiauto tarjosi yllättäen 1952 Chevrolet Deluxe avon jonka pitkän harkinnan jälkeen (melkein 2 minuuttia) päätin 22.7.2015 ostaa.

Teijan sanoin: Voi luaja! (varmaan hänen piti sanoa että Voi luaja kun on upee!)

Amerikasta vuosi sitten tuotu suomeen.




Pasi oli auttamassa kun haettiin kaunokainen kotiin.



Ensimmäisen viikon aikana alkoi tapahtumaan

Pasi ja Karlos auttoivat korin pois nostossa.

Valmiina runkomuutoksiin.

Runkoon hitsasin kiinnikkeet että pysyy ryhdissään.

Edestä runko poikki.

4 tuumaa kiksiä


Yhden päivän saldo katkaisulaikoista.

Helpompi hitsata rungon alapuolelta

Tekniikan luovuttajaksi löytyi 5.0 monipisteruiskulla varustettu LTD
25.8.2015

Moottorin sovitusta sekä takapään tuentaa. Ilmapussitkin saapui.



Hyvin tuntuu Fordin kone istuvan Chevyn aisojen väliin.
Koneen kiinnikkeiden tekoa.


Pikkasen tuli johtoa Fordista. Noista pitäisi ylimääräiset purkaa pois.
Nelilinkit päätin laittaa taakse.
Vihdoinkin sain ilmajousisarjan jenkeistä.
Ja sitten sovittelua.
Tänään aloin tekemään sovituksia ilmapusseille etupäähän. Loppui vaan materiaali kesken ettei saanut valmiiksi asti.


Ilmapussien kiinnitysosia plasmaleikattuna.


Tällä setillä maavara noin 9cm. Pussit antaa alaspäin vielä noin 7cm ja ylöspäin 10cm.
Nyt on rungon ristikkotuen tekovaihe

Rungon kiksaukselle tein tukilevyt

X-tuen vääntö menossa
Rungon tukiristikon teko jatkuu


Laatikon kiinnityspalkki paikallaan
Eemelin kanssa nostettiin kori peräkärryyn.

Matkalla hiekkapuhallettavaksi.


26.11.2015
Kori hiekkapuhallettiin ja pohjamaalattiin. Tästä on mukava rakentaa autoa.

EI tullut yllätyksiä puhalluksen jälkeen.

Rungon loppuhitsaukset menossa.

Käänsin rungon ylösalaisin että on helpompi hitsata alapuoli.







Projekti jatkuu -> Chevrolet Deluxe 1952 (projektivuosi 2016)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti