Morjestapäivää,

Tässä blogissani kerron moottoripyörien ja autojen rakentelustani. Pääasiassa projektit on omia laitteitani mutta välillä laitan myös muiden laitteista juttua mitä rakentelen. Lisäksi viime vuosina myös poikani projektit on esillä (ylpeänä isänä haluan esitellä niitäkin). Blogin tarkoitus on kannustaa kaikkia nuoria ja vanhoja (myös keski-ikäisiä) hyvän harrastuksen pariin. Omalta osalta homma on tainnut muuttua harrastuksesta elämäntavaksi, ainakin on homma lähtenyt lapasesta :) Jos joku asia näissä askarruttaa niin laita viestiä, autan mielelläni. Mopopojan harrikasivut ovat olleet reilusti yli 10 vuotta pystyssä.

Osoite www.mopopoika.com ohjataan tänne.

Mukavia hetkiä tallissa sekä tiellä.

t. Mopopoika


Pannupäiväkirja

Pannupäiväkirja

Pannupäiväkirja


Koska Pannusta ei tule projektia niin teen tähän päiväkirjaa mitä sille milloinkin olen tehnyt tai tekemässä että kiinnostuneet saavat seurata.


13.5.2012 Äitenpäivä

Ilta-ajelu loppui 30 km jälkeen ikävään ääneen koneesta. Purkamisen jälkeen löytyi tälläistä romua.

Pakoventtilin lautanen istui tylikkäästi männässä. Tiedoksi niille jotka eivät tunne moottoritekniikka, näin ei pidä olla.


Kuvasta ei helposti huomaa mutta pakoventtilin lautanen oli hakannut imuventtilin ja tiivistepinnan väliin pahan loven ja imupuolen seeti oli D mallinen.



Tässä vaiheessa masensi jo aika paljon. Laivan lähtöön 2,5 viikkoa aikaa. Soittelin muutaman päivän osamyyjiä sekä koneistajia läpi. Ensin yritin saada STD:n uudet kannet mutta niitä ei saanut, ainakaan tällä aikataululla. Useimmat koneistajat tyrmäsi heti mun aikataulut.
Sitten kun soitin Mr. Moorelle Lempäälään niin heiltä sain tiedon Tonista Eastlands Engineering joka hallitsee noi vaativammatkin koneistushommat. Vielä senkin jälkeen kun kerroin Tonille aikatauluni, hän lupasi katsoa kansia että saisiko niitä kalua.

SA-int mallinen jakkaran runko toimii hyvänä telineenä koneelle.

Torstaina 17.5 Toni tutki kannet ja lupasi korjata ne. Nyt sain nukuttua ensimmäisen yön kunnolla. 2 viikkoa aikaa laivan lähtöön.


23.5 Tuli soitto että kannet olisi valmiina.
Kannet oli täyttö-/korjaushitsattu, venttiilit uusittu, imuseetit sekä pako-ohjurit vaihdettu. Uusia venttiilin jousia ei ollut tähän hätään saanut mutta niiden paineet oli suht hyvässä kunnossa.
Uskomattoman hyvää työtä ja nopealla aikataululla. ISO KIITOS TONILLE !

Nyt odotellaan jos saisi männät viikonlopuksi.


Viikko aikaa laivan lähtöön.


Perjantaina 25.5 sain männät ja koneen kasaus alkoi.
Lauantaina kone paikallaan ja käyntiin.
Sunnuntaina ensimmäiset testiajot (noin 100km) ja kone toimi hyvin. Nyt enään vähän kaasarin ja kytkimen säätöä niin ollaan valmiit lähtemään reissuun.


Tänään 31.5 aloitin aamulla klo 5.30 kytkinremontin jota jatkoin töiden jälkeen. Onneksi laiva lähtee vasta huomenna aamulla niin ei tule kiire.

Pyörät kunnossa ja valmiina Nakkila-Norrtälje-Bottrop-Nakkila roadripille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti