Tammikuu 2013
Englanninpyörä alkaa valmistumaan.
Moottoria piti pudottaa se sama 2 tuumaa mitä runkoakin.
Mun piti ostaa uudet ja valmiit vanteet autoon mutta vilkaisu rahapussiin muutti suunnan romuttamolle.
Vanteet piti kääntää että saa offsetit kohdalleen. Nyt vielä hiekkapuhallus ja maalaus.
Helmikuu 2013
Kattoon tilasin ulkopuolelle vinyylin ja sisäpuolelle makkarakuosilla tekominkin nahkaa. Makkaranahasta tehtiin Karloksen pyörään satula.
Ostin rodii mittarin Kustom Kulture Show:sta
Maaliskuu 2013
Vihdoikin sain takajousen muokattua sellaiseksi että sopii.
Aloin tekemään taka-akselin four-linkiin ylätukivarsia. Puslina käytän Taunuksen puslia.
Ainesputkesta pätkät puslia varten. Joudun vähän supistamaan putkea koska romuttamolta ei löytynyt sopivan kokoista.
Sorvasin putkenpäät suoraksi.
Nyt pitäisi vielä hiekkapuhaltaa osat ja hitsata kiinni.
Hitsaukset suoritettu.
Sovitusta ja suunnittelua
Eemelin kanssa tehtiin vähän taka-akselin tuentoja.
Perän tuenta alkaa valmistumaan. Vielä muutama vahvistus ja pääsee maalaamaan runkoa.
Moottorin nostin pois tieltä, pitää ohjaussimpukkaa nostaa vähän korkeammalle. En halua että ohjaussimpukka on alustan matalin osa. Huomenna jos sais hitsattua rungon etupään kannakkeet ja pääsis maalaamaan sitä.
Eemelin kanssa irrrotettiin ylimääräiset osat rodin rungosta ja käännettiin se loppuhitsauksia varten.
Eemeli putsaa saumat hitsausta varten.
Runkotöitä 4.4.2013
Rungon hiekkapuhallus menossa. |
Musta on kaunista |
Maalasin rungon vasaralakalla jos vaikka kestäis kiveniskuja paremmin. Seuraavaksi pitäisi laittaa tekniikka takaisin ja sovittaa koppa päälle.
Tekniikka takaisin runkoon |
Pitäis hiekkapuhaltaa pohja |
Osa pohjasta puhallettu ja maalattu |
Koppa takaisin rungolle
Innostuin laittamaan kopan takaisin rungolle sellaisella kiirellä etten ehtinyt pyytämään kavereita auttamaan. |
Spacerit pitää laittaa ettei renkaat ota kiinni koriin. |
Koppa
on vielä muutaman tuumaan lopullista paikkaa korkeammalla. Tarvii
palotella sitä vielä niin että putoo rungolle oikeaan paikkaan. Homma etenee rauhallisesti
Taka-akselille tein upotukset ja paikkailin vähän reikiä. Kavereiden kanssa nostettiin kori takaisin rungolle. Tankki alkaa valmistumaan. Tein tommotten tuen tankin keskelle. Mittarin paikka, täyttöreikä ja lähtöputki tankkiin ja sitten olis kiinnikkeitä vaille valmis. Taivuttelin vähän rautaa. Tein takapäähän lattiaa varten kehikon. Pakoputket sain tehtyä taka-akselille asti . Akun telinekin valmistui viimein. Vähän pohjapeltejä tein. Pikkaisen sikkikonetta... niin ei näytä niin kotona tehdyltä. Tankin kiinnikkeitä väsäsin myös. Tein käsijarrusyteemit. Rodi boxin tilasin Tepolta. Kohta pääsee vetämään kaapeleita.
Perä maalattu.
Lattiapeltien teko käynnissä. Heppiä peltiin. ja äkkiä maalia päälle niin näyttää kauniimalta. Kyl tästä vielä auto saadaan. Tein mittaria varten reijän. Sähkötyöt on lähtenyt käyntiin. Mittari koesovituksessa. Teen koko kojetaulun uusiksi jossain vaiheessa. Tarkoitus tedä sellainen taulu että toi mittari sulautuu siihen. Vähän juutube videoo koeajosta Kanttasin kaarevan reunan sikkikoneella. Ei oo kun noi yhdet rullat niin pitää niillä yrittää. Vähän koteloa lisää. Tänään laitoin myös ajovalot ym pikku juttuja. Alla muutama Mikko Kauton kesällä kuvaama rottelon kuva Rottelon peltejä olen vähän korjaillut.
Kojelauta 27.12.2013 Hienon mittarin ostin viime talvena. Nyt pitäis tehdä siihen sopiva kojelauta.
|
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti